איך מכינים עוגיות מזל

עוגיות מזל הן דבר נפלא. לא הרבה אנשים מכירים אותן בישראל, אבל מרגע שנתקלת בהן, אי אפשר להפסיק להכין ולאכול אותן.

הדבר שאנחנו כל כך אוהבים בעוגיות מזל הוא שהן משלבות שני תחומים מרתקים: אפייה ויצירתיות. תהליך המחשבה וכתיבת המשפטים בתוך העוגיות יכול להיות מצחיק, מענג, וגם מחבר. בזמן שנכתוב את המשפטים, נשאל את עצמנו: מה אנחנו מאחלים לעצמנו ולקרובים אלינו? האם היינו רוצים לכתוב ברכה קלילה ומשעשעת שתעלה חיוך על הפנים, או דווקא ברכה רצינית, עמוקה ומרגשת, שתגרום למקבל העוגייה להזיל דמעה?

אל תשכחו גם את החלק הנפלא ביותר בעוגיות מזל: הן קראנצ'יות, קריספיות, ופשוט טעימות בטירוף! אז לפני שאתם מתחילים להזיל ריר, אנחנו כאן כדי להסביר לכם בדיוק איך מכינים את עוגיות המזל, כדי שתוכלו לקרוא ולנשנש בהנאה. 

בסוף המאמר מחכה לכם הפתעה מיוחדת - עשרה רעיונות למשפטים שאפשר לכתוב בתוך עוגיית מזל.

מוכנים? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

אופן ההכנה של עוגיות מזל 

התחילו בהקצפה של חלבון ביצה, חמאה מומסת, סוכר, תמצית וניל ותמצית שקדים בעזרת מערבל ידני מתאים. הוסיפו קמח, ערבלו עוד קצת, חלקו למנות על גבי תבנית עם נייר אפייה, ואז הכניסו את העוגיות לתנור. בשלב זה הן יהיו עדיין נוזליות ושטוחות - כך זה אמור להיות. הכמויות משתנות לפי גורמים שונים - בראש ובראשונה מספר העוגיות שתרצו להכין. על מנת להבין את הכמות הנכונה עבורכם, חפשו מתכונים מדוייקים באתרי האינטרנט.

לאחר האפייה, בזמן שהעוגיות עוד חמות, קפלו אותן במהירות כאשר פתק המזל כבר בתוכן. שימו לב שזה שלב חשוב מאוד שיש להיות מרוכזים בו, כי אם תחכו יותר מדי ותיתנו לעוגיות להתקרר - הן כבר לא יתקפלו כמו שצריך.

אחרי שקיפלתם את העוגיות, העניקו להן את צורתן המיוחדת על ידי עיצובן בעזרת שפה של כוס (אפשר להסתכל בסרטונים ביוטיוב ולראות בדיוק איך עושים את זה - פשוט חפשו "איך להכין עוגיית מזל" באנגלית). אחרי הקיפול יש לתת לעוגיות להתקרר לטמפרטורת החדר. זה השלב שהופך אותן לקראנצ'יות, קריספיות וכיפיות, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. בתיאבון לכולם!


עשרה רעיונות מדליקים לפתקים שאפשר לשים בתוך עוגיות מזל

  1. עד גיל 21 תגיע לירח

  2. אתה תהיה עשיר ומאושר

  3. יהיו לך שלושה ילדים, בן זוג וכלב

  4. כל חלומותיך יתגשמו

  5. מעשה בחמישה בלונים - אתה הצבע הכחול!

  6. נועדת לגדולות - השתמש בכוח שלך בחכמה ובתבונה

  7. עם כוח גדול, באה אחריות גדולה (מתוך הקומיקס ספיידרמן)

  8. אתה הבן אדם הטוב ביותר בעולם

  9. עוגיות או לא להיות - גורלך הוא לקחת עוד עוגיה, בתיאבון!

  10. אל תשכח את המפתחות של האוטו…


בשורה התחתונה

ניתן להגין כי עוגיות מזל הן דבר שיכול להיות מורכב להכנה, אבל תמיד כיף לאכול אותן ולקרוא את הפתקים שבפנים. אם אתם לא מעוניינים להכין את העוגיות (זה בסדר, אנחנו לא שופטים) - תמיד אפשר לקצר תהליכים ופשוט להזמין אותם מחברה שמתמחה בזה. אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל הזמנה.